Materiał reklamowy
PPK z Pekao TFI

PPK z Pekao TFI

Ważne informacje o terminowym wdrożeniu PPK po podpisaniu umowy o zarządzanie

Poniżej udostępniamy informacje, które są bardzo istotne z punktu widzenia terminowego wdrożenia PPK w Państwa podmiocie.

I. UMOWA O PROWADZENIE

Kolejnym krokiem po podpisaniu umowy o zarządzanie PPK będzie podpisanie Umowy o prowadzenie w imieniu i na rzecz pracowników zgłoszonych do PPK. Przypominamy, że Umowę o prowadzenie (w przypadku jednostek sektora finansów publicznych) można podpisać w nieprzekraczalnym terminie do 10 kwietnia 2021 roku.

Umowa zostaje zawarta po jej podpisaniu przez Podmiot Zatrudniający i zamieszczeniu w Serwisie e-PPK. Przypominamy, że minimalny odstęp czasu między dniem zawarcia Umowy o zarządzanie, a dniem zawarcia Umowy o prowadzenie wynosi 10 dni roboczych.

Z uwagi na fakt, że lista osób zgłoszonych do PPK stanowi załącznik do Umowy o prowadzenie PPK (art. 14 Ustawy PPK), Umowa o prowadzenie PPK musi zostać wygenerowana przez Podmiot zatrudniający.

Uwaga! Jeżeli wszyscy Pracownicy złożyli deklarację rezygnacji na dzień podpisywania Umowy o prowadzenie PPK, Umowa taka nie zostaje zawarta.

Umowę generuje Administrator PPK – osoba wskazana przez Pracodawcę w Umowie o zarządzanie PPK.

Login niezbędny do zalogowania został wysłany na wskazany adres email Administratora PPK. Na prośbę Administratora (wysłaną na adres ppk_info@pekaotfi.pl) login możemy wysłac ponownie.

  • Pierwsze logowanie – należy wybrać opcję „nie mam lub nie pamiętam hasła”, podać login i numer telefonu komórkowego. Serwis poprosi o nadanie hasła i zatwierdzenie go kodem SMS,
  • Kolejne logowanie – proszę wprowadzić login i ustanowione wcześniej hasło dostępu.

Serwis e-PPK dostępny jest na stronie www.epekaotfi.pl.

Wygenerowanie Umowy o prowadzenie wymaga przejścia 4 krótkich kroków w Serwisie e-PPK:

  1. dane pracodawcy – zostaną uzupełnione automatycznie z Umowy o zarządzanie. Wypełnione pola można edytować, jeżeli jakieś dane uległy zmianie; dodatkowo należy uzupełnić ręcznie informację o orientacyjnej liczbie pracowników (na dzisiaj);
  2. lista pracowników – na tym etapie należy przekazać do Pekao TFI informacje o pracownikach, których Pracodawca zapisuje do PPK. Informacja przekazywana jest poprzez import pliku z pracownikami (wg określonej struktury zgodnej ze standardem wymiany danych, więcej informacji w punkcie III. poniżej), manualne wprowadzenie danych pracowników lub wczytanie pliku z wykorzystaniem API.

    UWAGA: na tym etapie dostępna jest również opcja „sprawdź plik”. Mogą Państwo zaimportować próbnie plik, aby sprawdzić czy jest on kompletny i zgodny ze specyfikacją. W przypadku ewentualnych błędów otrzymają Państwo komunikat.
     
  3. weryfikacja – należy dokonać wyboru sposobu podpisania umowy: SMS lub wydruk (podpis w formie tradycyjnej) lub podpis elektroniczny kwalifikowany).
  4. podpisanie umowy – w sekcji – dane osób podpisujących Umowę prezentowane będą dane osób, które podpisywały Umowę o zarządzanie PPK. Jeżeli Umowę o prowadzenie PPK będą podpisywały inne osoby, należy te dane odpowiednio zmodyfikować. Dodatkowo załączamy dwa pliki „Umowa o prowadzenie – podpis sms” oraz „Umowa o prowadzenie – podpis tradycyjny", które obrazują powyższą instrukcję, a także link do nagranego filmu instruktażowego poświęconego tematowi, jak podpisać umowę o prowadzenie.

II. TERMINY ZAWARCIA UMOWY O PROWADZENIE A OBOWIĄZEK NALICZENIA I ODPROWADZENIA SKŁADEK

Poniżej opisujemy KIEDY zawarcie Umowy o prowadzenie PPK powoduje powstanie obowiązku naliczenia składek PPK.

Istotne znaczenie ma tu dzień wypłaty wynagrodzeń przyjęty w Państwa podmiocie. Gwoli ścisłości, za moment zawarcia Umowy o prowadzenie przyjmuje się stan, gdy została ona podpisana przez Podmiot Zatrudniający i zamieszczona w Serwisie e-PPK.
W przypadku zatwierdzania Umowy SMS-em jej zamieszczenie w serwisie e-PPK odbywa się automatycznie.
Umowa zostaje uznana za zawartą w przypadku podpisu tradycyjnego/kwalifikowanego elektronicznego wtedy, gdy Podmiot Zatrudniający załączy skan Umowy w Serwisie e-PPK.

Wpłat do Funduszu dokonuje się do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zostały obliczone i pobrane składki. Nie ma przy tym znaczenia, z jaką częstotliwością wypłacane jest wynagrodzenie.

Pierwsze wpłaty do PPK należy naliczyć już od pierwszego wynagrodzenia, wypłaconego po zawarciu Umowy o prowadzenie PPK, bez względu na to, za jaki okres przysługuje wynagrodzenie, które stanowi podstawę naliczenia tych wpłat. Oznacza to, że od wynagrodzeń naliczonych po podpisaniu Umowy o prowadzenie powinniście Państwo naliczyć/pobrać składki na poczet PPK, by przekazać je do Funduszu maksymalnie do 15 dnia kolejnego miesiąca.

1. Przykład (wypłata wynagrodzenia do 10 dnia miesiąca za poprzedni miesiąc)

  • zawarcie umowy o prowadzenie 5 kwietnia 2021 roku;
  • naliczenie i wypłata wynagrodzenia za marzec - 9 kwietnia 2021 roku (po zawarciu umowy o prowadzenie);
  • obowiązek naliczenia pierwszych składek PPK -  9 kwietnia 2021 roku;
  • przekazanie pierwszych wpłat do Funduszu – od 1 maja do 15 maja 2021 roku.

2. Przykład (wypłata wynagrodzenia do 10 dnia miesiąca za poprzedni miesiąc)

  • zawarcie umowy o prowadzenie - 10 kwietnia 2021 roku;
  • naliczenie i wypłata wynagrodzenia za marzec - 9 kwietnia 2021 roku (przed zawarciem umowy o prowadzenie);
  • naliczenie i wypłata wynagrodzenia za kwiecień i naliczenie pierwszych wpłat na PPK - 10 maja 2021 roku (po zawarciu umowy o prowadzenie);
  • przekazanie pierwszych wpłat do Funduszu – do 15 czerwca 2021 roku.

3. Przykład (wypłata wynagrodzenia do końca miesiąca za ten miesiąc)

  • zawarcie umowy o prowadzenie - 10 kwietnia 2021 roku;
  • naliczenie i wypłata wynagrodzenia za kwiecień - 30 kwietnia 2021 roku (po zawarciu umowy o prowadzenie);
  • naliczenie pierwszych składek PPK - 30 kwietnia 2021 roku;
  • przekazanie pierwszych wpłat do Funduszu– od 1 maja do 15 maja 2021 roku.

III. SERWIS e-PPK I JEGO OBSŁUGA

Na Państwa potrzeby przygotowaliśmy dokument opisujący szczegółowo proces wdrożenia technicznego od strony Pracodawcy i Instytucji Finansowej. 

Zachęcamy do zapoznania się – pobierz dokument

Udostępniona przez nas aplikacja dla Pracodawcy (Serwis e-PPK) umożliwia wymianę plikową danych i obsługuje pliki w formatach generowanych przez najpopularniejsze na rynku systemy kadrowo-płacowe.

Wczytanie i weryfikacja elektronicznego pliku składkowego oraz przesłanie do Agenta Transferowego, w następujących formatach plików: xml, csv, txt, a także eksportowanie do pliku danych zawartych w Serwisie e-PPK (np. Uczestników PPK) będą możliwe za pośrednictwem Serwisu e-PPK.

Aktualny standard wymiany danych o PPK pomiędzy Pracodawcą a Pekao TFI znajduje się pod linkiem.

Istnieje również możliwość integracji Serwisu e-PPK z systemem kadrowym Pracodawcy za pomocą zaproponowanego przez Towarzystwo komponentu informatycznego PPK API pozwalającego na komunikację systemów za pomocą protokołu SOAP. Serwis e-PPK jest kompatybilny (umożliwia integrację) z każdym systemem kadrowo-płacowym.

Gdyby pojawiły się z Państwa strony pytania techniczne od dostawców systemów HR (związane np. z procesem przekazywania plików w określonej strukturze, szczegółów dotyczących infrastruktury aplikacji), to mogą je Państwo przesyłać e-mailem, na adres: api_eppk@pekao-FS.com.pl. Wiadomości te trafiają do zespołu informatyków po stronie naszego Agenta Transferowego (Pekao Financial Services), którzy będą odpowiadać na ewentualne pytania/wątpliwości związane z technicznymi aspektami przygotowania procesu systemowej obsługi PPK w systemach HR. Uwagi w tym zakresie można również zgłaszać telefonicznie: 22 640 04 51.

Zachęcamy również do zapoznania z następującymi materiałami poświęconymi obsłudze Serwisu e-PPK (dostępnymi pod linkami).

  1. Serwis e-PPK i jego obsługa - filmy instruktażowe
  2. Film „Serwis e-PPK dla Pracodawców”
  3. Podręcznik dla Podmiotu Zatrudniającego
  4. Webinarium z obsługi Serwisu e-PPK (dostęp po wpisaniu hasła: 2019PPK)
  5. Wersja demo Serwisu e-PPK (dla pracodawcy)

IV. TESTY

Zachęcamy do jak najszybszego wykonania odpowiednich testów wymiany danych między Państwa systemem kadrowo-płacowym a Serwisem e-PPK. Pomyślne wykonanie testów z odpowiednim wyprzedzeniem decyduje o sprawnym wdrożeniu PPK w Państwa firmie.

1. W celu przetestowania plików generowanych z Państwa systemu kadrowo-płacowego, uprzejmie prosimy o przesłanie danych dotyczących osoby, która będzie „testowała” po Państwa stronie:

  • imię i nazwisko
  • adres mail
  • REGON firmy

Po otrzymaniu ww. danych nasz agent transferowy przygotuje instancję testową, na adres e-mail wskazanej osoby prześlemy dane dostępowe do Serwisu.

Pracodawcy mogą występować o testową instancję bezpośrednio do naszego Agenta Transferowego, na adres ERP_PPK@pekao-fs.com.pl

Warunkiem jest dodanie przez Państwa w wiadomości e-mail informacji, że testy będą przeprowadzane w związku z umową zawartą z Pekao TFI.

2. W celu zgłoszenia dostawcy systemu kadrowo-płacowego do testów, prosimy Państwa dostawców o kontakt bezpośredni z naszym Agentem Transferowym (Pekao Financial Services).

Pełna dokumentacja techniczna umożliwiająca wymianę plików oraz dokumentacja API do e-PPK jest dostępna na stronie www.pekao-fs.com.pl/pl/kontakt-erp/

V. SZKOLENIA i MATERIAŁY INFORMACYJNE DLA PRACOWNIKÓW

Oferujemy wsparcie w bieżącej obsłudze PPK tak, aby w jak największym stopniu ułatwić bieżącą pracę departamentom HR w Państwa podmiotach, w szczególności:

  • materiały informacyjno-promocyjne dla nowych Pracowników w uzgodnionej z Pracodawcą formie (np. ulotki, plakaty, prezentacje, filmy itp.). Jeżeli są Państwo zainteresowani zamówieniem wybranych materiałów informacyjnych w wersji drukowanej, poprosimy o wypełnienie formularza dostępnego pod linkiem. Materiały dostępne są również w wersji elektronicznej „Dla pracownika" oraz " Dla pracodawcy"
  • szkolenia dla Pracowników – organizujemy szkolenia poświęcone tematyce PPK dla Państwa Pracowników. Uwaga! W związku z obecną sytuacją epidemiologiczną, zamiast szkoleń stacjonarnych proponujemy szkolenia w formie wideokonferencji lub telekonferencji. Prosimy o informację zwrotną, jeżeli jesteście Państwo zainteresowani zorganizowaniem takiego szkolenia. Szkolenia są prowadzone przez doświadczony zespół dedykowany projektowi PPK. Dodatkowo zachęcamy do zapoznania się z materiałem szkoleniowym w wersji elektronicznej, który szczegółowo przybliży Państwu tematykę PPK. Przesyłamy LINK DO SZKOLENIA wideo PPK dla pracowników - dostęp po wpisaniu hasła: 2019PPK
  • zestaw 10 krótkich filmów instruktażowych, które powinny ułatwić uczestnikom PPK korzystanie z serwisu online: Usługa ePPK Pekao TFI.

Filmy są dostępne tylko pod następującym linkiem:

https://pekaotfi.pl/produkty/ppk/ppk-pracownik/instrukcja-wideo

Zestaw wideo obejmuje:

  1. Wprowadzenie
  2. Nadanie hasła do usługi
  3. Pierwsze logowanie
  4. Obsługa konta
  5. Zmiana danych osobowych i rachunku bankowego
  6. Zwrot wpłaconych środków
  7. Zmiana subfunduszu dla obecnych środków
  8. Zmiana subfunduszu dla przyszłych środków
  9. Wskazanie osoby uprawnionej
  10. Zmiana / odwołanie osoby uprawnionej

VI. HARMONOGRAM WDROŻENIA PPK W JEDNOSTKACH SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH

VIII. WZORY DEKLARACJI DLA PRACOWNIKÓW / UCZESTNIKÓW

  1. Deklaracja rezygnacji
  2. Deklaracja wpłat dodatkowych do PPK
  3. Deklaracja wpłat podstawowych do PPK
  4. Oświadczenie o zawartych umowach o prowadzenie PPK
  5. Wniosek o dokonywanie wpłat do PPK (dla osób, które złożyły deklarację rezygnacji z dokonywania wpłat do PPK)
  6. Wniosek o zawarcie umowy o prowadzenie PPK (dla osób zatrudnionych, które ukończyły 55 rok życia i nie ukończyły 70 roku życia)
  7. Kolejne kroki po podpisaniu umowy o prowadzenie PPK - infografika
Kontakt dla Pracodawców

Specjalnie dla Pracodawców udostępniamy dedykowaną infolinię obsługiwaną przez wyspecjalizowany zespół konsultantów.

Zapraszamy do kontaktu z Centrum Obsługi Klienta:

(+48) 22 640 06 54

Opłata za połączenie wg cennika operatora.
Rozmowa z konsultantem od pon. do pt. w godz. 9:00 - 16:00.

Pracodawcy mogą kierować pytania również na adres e-mail:

ppk@pekaotfi.pl

Kontakt dla Pracowników

Pracowników zapraszamy do kontaktu z Centrum Obsługi Klienta od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 19:00:

801 641 641 lub (+48) 22 640 40 40

Opłata za połączenie wg cennika operatora.

Pracownicy mogą kontaktować się z nami mailowo:

pekaotfiCOK@pekao-fs.com.pl

 

Dla Pracowników dostępna jest także ogólnopolska sieć placówek Banku Pekao S.A., w których możliwe będzie składanie dyspozycji związanych z PPK.

W przypadku jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu z Zespołem ds. PPK:

W przypadku jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu z Zespołem ds. PPK:

Rafał Krajewski: Rafal.Krajewski@pekaotfi.pl, tel. 601 309 567
Marcin Kierat: Marcin.Kierat@pekaotfi.pl, tel. 667 678 148
Aneta Stawicka: Aneta.Stawicka@pekaotfi.pl, tel. 517 789 204