Ład korporacyjny

Ład korporacyjny

Zasady ładu korporacyjnego dla Instytucji Nadzorowanych

Zasady ładu korporacyjnego dla Instytucji Nadzorowanych (dalej: „Zasady”) zostały wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego w dniu 22 lipca 2014 r. Pekao Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. (poprzednia nazwa: Pioneer Pekao Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A., dalej: „Towarzystwo”) przyjęło Zasady do wdrożenia i stosowania od dnia 1 stycznia 2015 r. (z pewnymi odstępstwami opisanymi poniżej). 

W dniu 30 kwietnia 2015 r. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Towarzystwa podjęło uchwałę w sprawie przyjęcia do stosowania Zasad oraz uchwały w sprawie powołania do składu Rady Nadzorczej dwóch niezależnych członków. 

W dniu 1 grudnia 2017 r. została opublikowana Informacja o zmianie zakresu stosowania Zasad. 

Zasady ładu korporacyjnego

Zasady ładu korporacyjnego

Ocena stosowania Zasad przez Radę Nadzorczą Towarzystwa

Rada Nadzorcza Pekao Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych S.A., zgodnie z §27 Zasad, po zapoznaniu się z Raportem Audytora Wewnętrznego dot. stosowania Zasad, w dniu 30 marca 2020 r. Uchwałą Nr 18/2020, pozytywnie oceniła stosowanie Zasad w Spółce i wskazała na brak zidentyfikowanych istotnych odstępstw w zakresie prawidłowego wdrożenia i stosowania Zasad w Spółce. 

Rada Nadzorcza Pekao Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych S.A., zgodnie z §27 Zasad, po zapoznaniu się z Raportem Audytora Wewnętrznego dot. stosowania Zasad, w dniu 22 marca 2019 r. Uchwałą Nr 21/2019, pozytywnie oceniła stosowanie Zasad w Spółce i wskazała na brak zidentyfikowanych istotnych odstępstw w zakresie prawidłowego wdrożenia i stosowania Zasad w Spółce.

Rada Nadzorcza Pekao Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych S.A., zgodnie z §27 Zasad, po zapoznaniu się z Raportem Audytora Wewnętrznego dot. stosowania Zasad, w dniu 19 marca 2018 r. Uchwałą Nr 9/2018, pozytywnie oceniła stosowanie Zasad w Spółce i wskazała na brak zidentyfikowanych istotnych odstępstw w zakresie prawidłowego wdrożenia i stosowania Zasad w Spółce.

Rada Nadzorcza Pioneer Pekao Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych S.A., zgodnie z §27 Zasad, po zapoznaniu się z Raportem Audytora Wewnętrznego dot. stosowania Zasad, w dniu 7 marca 2017 r. Uchwałą Nr 9/2017, pozytywnie oceniła stosowanie Zasad w Spółce i wskazała na brak zidentyfikowanych istotnych odstępstw w zakresie prawidłowego wdrożenia i stosowania Zasad w Spółce.

Rada Nadzorcza Pioneer Pekao Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych S.A. zgodnie z §27 Zasady, po zapoznaniu się z Raportem Audytora Wewnętrznego dot. wdrożenia Zasad, w dniu 4 marca 2016 r. Uchwałą Nr 7/2016 pozytywnie oceniła stosowanie Zasad w Spółce. Rada Nadzorcza Spółki dokonując pozytywnej oceny wskazała na brak nieprawidłowości w obszarze formalnego przyjęcia Zasad przez wszystkie organy statutowe, właściwe zakomunikowanie wdrożenia Zasad klientom oraz Regulatorowi oraz brak zidentyfikowanych istotnych odstępstw w zakresie prawidłowego wdrożenia i stosowania Zasad w Spółce.

Zgłaszanie naruszeń

Informacja o Procedurze zgłaszania naruszeń w Pekao TFI S.A.

Informacja o Procedurze zgłaszania naruszeń w Pekao TFI S.A.
Polityka informacyjna wobec Klientów Pekao Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych S.A.

Polityka informacyjna wobec Klientów Pekao Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych S.A.

Jednym z wymogów wynikających z „Zasad ładu korporacyjnego dla Instytucji Nadzorowanych" jest opublikowanie polityki informacyjnej wobec Klientów i akcjonariuszy (tekst poniżej):

(PDF) Polityka informacyjna wobec Klientów Pekao Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych S.A. (Uczestników funduszy inwestycyjnych i Klientów portfelowych) oraz akcjonariusza Pekao Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych S.A.

Struktura organizacji

Pion zarządu
  • Biuro Zarządu
    • Stanowisko ds. Administracji
  • Zespół ds. Audytu Wewnętrznego
  • Doradca Zarządu ds. Bezpieczeństwa
  • Zespół ds. Nadzoru
  • Zespół ds. Ryzyka i Analiz Ilościowych
  • Zespół ds. Personalnych
  • Inspektor Ochrony Danych
Prezes zarządu
Komitety Doradcze
Pion zarządzania aktywami
  • Wiceprezes Zarządzający
  • Departament Zarządzania Aktywami
    • Zespół Zarządzania Akcjami
    • Zespół Zarządzania Instrumentami Dłużnymi
    • Zespół Zarządzania Strategiami Globalnymi
    • Zespół Analiz
Pion finansowy
  • Dyrektor Zarządzający
  • Departament Finansów i Księgowości
Pion sprzedaży i marketingu
  • Prezes Zarządu
  • Departament Rozwoju i Wsparcia Sprzedaży
  • Departament Klientów Strategicznych
    • Zespół ds. wsparcia sprzedaży dla klientów strategicznych
  • Departament Sprzedaży Detalicznej
  • Zespół ds. Marketingu i Komunikacji
Pion Sprzedaży Klientów Sektora Publicznego i Zrównoważonego Rozwoju
  • Dyrektor Zarządzający
  • Departament Sprzedaży Klientów Sektora Publicznego
  • Stanowisko ds. Zrównoważonego Rozwoju
Pion operacyjny
  • Prezes zarządu
  • Departament Prawny
  • Zespół ds. Infrastruktury Informatycznej
  • Zespół ds. Rozwoju Systemów
  • Stanowisko ds. współpracy z Agentem Transferowym
  • Departament Księgowości Funduszy
  • Departament Rozliczeń
    • Zespół Obsługi Funduszy i Portfeli Klientów Indywidualnych
    • Zespół ds. Danych Rynkowych

Głosowania na WZA spółek portfelowych

Kodeks Dobrych Praktyk Inwestorów Instytucjonalnych

Kodeks Dobrych Praktyk Inwestorów Instytucjonalnych

W celu zapewnienia jak najwyższej jakości świadczonych usług i promowania zachowań etycznych na rynku finansowym, korzystając ze światowych i polskich doświadczeń w zakresie tworzenia zasad ładu korporacyjnego (corporate governance) oraz stosując się do zasad nadzoru korporacyjnego OECD, Pekao Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. przyjęło do stosowania w prowadzonej przez siebie działalności.

 

Kodeks Dobrych Praktyk Inwestorów Instytucjonalnych.

Polityka wynagrodzeń

Polityka wynagrodzeń

Poniższa polityka wynagrodzeń dla osób, do których zadań należą czynności istotnie wpływające na profil ryzyka Towarzystwa  oraz zarządzan ych funduszy i portfeli w Pekao TFI S.A. (dalej: Towarzystwo) została wprowadzona przez Zarząd Towarzystwa, a następnie zatwierdzona przez Radę Nadzorczą Towarzystwa. 

 

(PDF) Polityka wynagrodzeń dla osób, do których zadań należą czynności istotnie wpływające na profil ryzyka Towarzystwa oraz zarządzanych funduszy i portfeli w Pekao TFI S.A. 

(PDF) Komitet Wynagrodzeń

Komunikacja z akcjonariuszem

W tym miejscu publikowane są przewidziane prawem informacje dla akcjonariusza Pekao TFI S.A.

Wezwanie akcjonariusza do złożenia posiadanych dokumentów akcji w celu ich dematerializacji (30.09.2020 r.)

Zarząd Spółki Pekao Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (dalej jako „Spółka”, „PTFI”), ul. Marynarska 15, 02-674 Warszawa, NIP 521-11-82-650, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000016956, kapitał zakładowy 50.504.000 zł opłacony w całości, na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2019 roku o zmianie ustawy – Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019 r. poz. 1798; zm.: Dz. U. z 2020 r. poz. 288 i poz. 875) (dalej jako „Ustawa”), wzywa akcjonariusza do złożenia w Spółce posiadanych dokumentów akcji w celu ich dematerializacji. Dokumenty akcji należy składać w siedzibie Spółki pod adresem ul. Marynarska 15, 02-674 Warszawa. Złożenie dokumentów akcji w Spółce zgodnie z art.16 ust. 3 Ustawy, odbywa się za pisemnym pokwitowaniem wydanym akcjonariuszowi. Jednocześnie Zarząd Spółki informuje, że stosownie do postanowień art. 15 ust 1 Ustawy, moc obowiązująca dokumentów akcji wydanych przez Spółkę wygasa z dniem 1 marca 2021 roku. 

Wezwanie akcjonariusza do złożenia posiadanych dokumentów akcji w celu ich dematerializacji (22.10.2020 r.)

Zarząd Spółki Pekao Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (dalej jako „Spółka”, „PTFI”), ul. Marynarska 15, 02-674 Warszawa, NIP 521-11-82-650, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000016956, kapitał zakładowy 50.504.000 zł opłacony w całości, na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2019 roku o zmianie ustawy – Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019 r. poz. 1798; zm.: Dz. U. z 2020 r. poz. 288 i poz. 875) (dalej jako „Ustawa”), wzywa Akcjonariusza do złożenia w Spółce posiadanych dokumentów akcji w celu ich dematerializacji. Dokumenty akcji należy składać w siedzibie Spółki pod adresem ul. Marynarska 15, 02-674 Warszawa. Złożenie dokumentów akcji w Spółce zgodnie z art.16 ust. 3 Ustawy, odbywa się za pisemnym pokwitowaniem wydanym akcjonariuszowi. Jednocześnie Zarząd Spółki informuje, że stosownie do postanowień art. 15 ust 1 Ustawy, moc obowiązująca dokumentów akcji wydanych przez Spółkę wygasa z dniem 1 marca 2021 roku.

Niniejsze wezwanie jest drugim spośród pięciu wezwań akcjonariuszy do złożenia dokumentów akcji w Spółce, wymaganych przepisami Ustawy.

Wezwanie akcjonariusza do złożenia posiadanych dokumentów akcji w celu ich dematerializacji (20.11.2020 r.)

Zarząd Spółki Pekao Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (dalej jako „Spółka”, „PTFI”), ul. Marynarska 15, 02-674 Warszawa, NIP 521-11-82-650, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000016956, kapitał zakładowy 50.504.000 zł opłacony w całości, na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2019 roku o zmianie ustawy – Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019 r. poz. 1798; zm.: Dz. U. z 2020 r. poz. 288 i poz. 875) (dalej jako „Ustawa”), wzywa Akcjonariusza do złożenia w Spółce posiadanych dokumentów akcji w celu ich dematerializacji. Dokumenty akcji należy składać w siedzibie Spółki pod adresem ul. Marynarska 15, 02-674 Warszawa. Złożenie dokumentów akcji w Spółce zgodnie z art.16 ust. 3 Ustawy, odbywa się za pisemnym pokwitowaniem wydanym akcjonariuszowi. Jednocześnie Zarząd Spółki informuje, że stosownie do postanowień art. 15 ust 1 Ustawy, moc obowiązująca dokumentów akcji wydanych przez Spółkę wygasa z dniem 1 marca 2021 roku.

Niniejsze wezwanie jest trzecim spośród pięciu wezwań akcjonariuszy do złożenia dokumentów akcji w Spółce, wymaganych przepisami Ustawy.

Wezwanie akcjonariusza do złożenia posiadanych dokumentów akcji w celu ich dematerializacji (21.12.2020 r.)

Pekao Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (dalej jako „Spółka”, „PTFI”), ul. Marynarska 15, 02-674 Warszawa, NIP 521-11-82-650, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000016956, kapitał zakładowy 50.504.000 zł opłacony w całości, na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2019 roku o zmianie ustawy – Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019 r. poz. 1798; zm.: Dz. U. z 2020 r. poz. 288 i poz. 875) (dalej jako „Ustawa”), wzywa Akcjonariusza do złożenia w Spółce posiadanych dokumentów akcji w celu ich dematerializacji. Dokumenty akcji należy składać w siedzibie Spółki pod adresem ul. Marynarska 15, 02-674 Warszawa. Złożenie dokumentów akcji w Spółce zgodnie z art.16 ust. 3 Ustawy, odbywa się za pisemnym pokwitowaniem wydanym akcjonariuszowi. Jednocześnie Spółka informuje, że stosownie do postanowień art. 15 ust 1 Ustawy, moc obowiązująca dokumentów akcji wydanych przez Spółkę wygasa z dniem 1 marca 2021 roku.

Niniejsze wezwanie jest czwartym spośród pięciu wezwań akcjonariuszy do złożenia dokumentów akcji w Spółce, wymaganych przepisami Ustawy.

Wezwanie akcjonariusza do złożenia posiadanych dokumentów akcji w celu ich dematerializacji (20.01.2021 r.)

Zarząd Spółki Pekao Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (dalej jako „Spółka”, „PTFI”), ul. Marynarska 15, 02-674 Warszawa, NIP 521-11-82-650, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000016956, kapitał zakładowy 50.504.000 zł opłacony w całości, na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2019 roku o zmianie ustawy – Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019 r. poz. 1798; zm.: Dz. U. z 2020 r. poz. 288 i poz. 875) (dalej jako „Ustawa”), wzywa Akcjonariusza do złożenia w Spółce posiadanych dokumentów akcji w celu ich dematerializacji. Dokumenty akcji należy składać w siedzibie Spółki pod adresem ul. Marynarska 15, 02-674 Warszawa. Złożenie dokumentów akcji w Spółce zgodnie z art.16 ust. 3 Ustawy, odbywa się za pisemnym pokwitowaniem wydanym akcjonariuszowi. Jednocześnie Zarząd Spółki informuje, że stosownie do postanowień art. 15 ust 1 Ustawy, moc obowiązująca dokumentów akcji wydanych przez Spółkę wygasa z dniem 1 marca 2021 roku.

Niniejsze wezwanie jest ostatnim (piątym) spośród pięciu wezwań akcjonariuszy do złożenia dokumentów akcji w Spółce, wymaganych przepisami Ustawy.